[SKRIVA] Re: PP-Amelia varnar om integriteten

  • From: Rickard Berghorn <rickard.berghorn@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 28 May 2013 14:55:39 +0200

Jag:

Den 28 maj 2013 14:10 skrev Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>:
>   Nej, det bör finnas lagstiftning också, ochden bör fungera enligt
> modell TF. TF har tjänat oss väl sedan 1766 och är en bra modell. [...]
> Jag tror att jag alltid haft ungefär samma uppfattning visavi Internet.
> Den som inte uppfattat det har kanske inte läst vad jag sagt så noga.

Vi vet alla var du står i frågor om ett fritt nät och
"yttrandeffrihet" visavi "censur" och all form av moderering; och om
du helt plötsligt förnekar att du alls har uttryckt något sådant
faller det på sin egen orimlighet. Det är just sådant som saboterar
friheten på nätet: det går inte att diskutera mot personer som väljer
att ljuga och argumentera ohederligt. Det enda man kan göra är att ta
ett metagrepp och underkänna hela diskussionen.