[SKRIVA] Re: PP-Amelia varnar om integriteten

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 28 May 2013 14:10:34 +0200

From: rickard.berghorn@xxxxxxxxx
> Vi vet alla hur du i många år tjoat och härjat om din kära
> "yttrandefrihet" och faran med "censur" och att Flashback är ett ideal
> till sin form och funktion.
  Jag har aldrig framställt Flashback som något ideal. Däremot bör saker som
Flashback också få finnas.

> Din yttrandefrihet och frihet på nätet är

> en anarki som förväntas vara självreglerande och självsanerande
  Nej, det bör finnas lagstiftning också, ochden bör fungera enligt modell TF.
TF har tjänat oss väl sedan 1766 och är en bra modell.

> Men om det faktiskt är så att du ändrat åsikt eller mjukat upp din
> position angående laissez faire-principen på nätet, så är jag den
> första att nicka uppskattande.  Jag tror att jag alltid haft ungefär samma
> uppfattning visavi Internet. Den som inte uppfattat det har kanske inte läst
> vad jag sagt så noga.

--Ahrvid
--ahrvid@xxxxxxxxxxx / Be an @SFJournalen Twitter Follower for all the latest
www.skriva.bravewriting.com - delta i vår novelltävling! / Om Ahrvids
novellsamling Mord på månen: www.zenzat.se/zzfaktasi.html C Fuglesang: "stor
förnöjelse...jättebra historier i mycket sannolik framtidsmiljö"! Nu som
ljudbok: http://elib.se/ebook_detail.asp?id_type=ISBN&id‘86081462 / Läs även AE
i nya E-antologin Sista resan, http://www.welaforlag.se/ebok.htm#sistaresan  /