[SKRIVA] Re: Klass och inkomst

  • From: Rickard Berghorn <berattelsen.om.allting@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Mon, 5 Nov 2012 20:10:44 +0100

2012/11/5 pia lindestrand <pialindestrand@xxxxxxxxxxx>:
>  Det korta svaret är; Nej tyvärr eftersom jag är skuldsatt och bor i ett
> ruckel.-------------------- Det är fömodligeninte helt osäljbart, det finns
> säkert någon som är intresserad av tomten om inte annat. Men att sälja med
> förtjänst däremot, det är en annan sak.Ordet "villa" signalerar ett välstånd
> som inte alltid finns, avsätts inte medelför att underhålla och laga saker
> inträder ofrånkomligt ett visst förfall ( i vårtfall exempelvis ett
> begynnande hål i badrumsgolvet).Till fastigheten, som så många andra
> [...]

Mycket bra kommentarer och invändningar, som visar att det första
givna man tänker på inte nödvändigtvis måste vara korrekt. Jag
erkänner gärna när jag har fel, även om många inte tror det (eftersom
jag ofta framhärdat när jag _inte_ anser att jag har fel). När det nu
ofta kan vara på mdetta sättet, vad gör man åt det?

/ Rickard