[SKRIVA] Re: Fantastiknoveller till Ungern?

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 3 Oct 2011 12:45:09 +0200

From: marilin@xxxxxxxxxxxx
> jag har påbörjat en egen översättning av min novell "Grus i
> maskineriet". Hittills en sida av sju översatt, skulle tro att den blir
> klar inom några dagar.
> Jag kan skicka den när jag är klar med översättningen om du tror att
> redaktören på Galaktika skulle vara intresserad?
  Susanne Samuelsson var tydligen också redo att översätta. Och jag har ännu
fler nyheter!
  Ungersk sf har jag inte haft så mycket kontakt med, men väl rumänsk (några av
dem var över till Euroconen i somras). Och efter att ha postat kortversionen av
tävlingsresultatet på utländska listor hörde jag av rumänerna också! Jag vet
inte om de vill använda novellerna i något magasin eller på sin websida, men i
alla fall.
  En engelsk version av en novell kan ju hur som helst också användas för att
hitta något amerikanskt eller brittiskt magasin, förlag el dyl.
  Jag gör som så att jag off-list kontaktar tävlingsvinnarna och ger mina
ungerska och rumänska kontaktadresser. Så kan intresserade ta kontakt. (Men
håll mig gärna underrättad om hur det går, ty jag tycker det vore kul att veta!)

(skriva-request@xxxxxxxxxxxxx, subj: subscribe) / Om Ahrvids novellsamling Mord
på månen: http://www.zenzat.se/zzfaktasi.html C Fuglesang: "stor
förnöjelse...jättebra historier i mycket sannolik framtidsmiljö"! / Läs AE i
nya Vildsint Skymningslandet, årets mest spännande antologi - finns bl a på
SF-Bokhandeln! / YXSKAFTBUD, GE VÅR WCZONMÖ IQ-HJÄLP! (DN NoN 00.02.07)