[SKRIVA] Re: Falsk blog stoppad

  • From: "ahrvid@xxxxxxxxxxxx" <ahrvid@xxxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 1 Mar 2008 02:25:39 +0100 (CET)

Från: johan.remer@xxxxxxxxx
>Så är gjorde jag:
  (Och din uträkningsteknik syns mig helt ointressant.)

>Du kan hävda att "skrämma" är fel ord
  För att inte säga att "bort medlemmar" är fel ord också! Att vara medlem på
SKRIVA är att abonnera på listan, och det har inte blivit något "bort" av
antalet abonnenter.

>Men att inte koppla samman kalabaliken kring listflytten
  Jag tycker att det är fel utgångspunkt att tala om någon kalabalik vid
listflytt. I så fall handlar det snarare om kalabalik *vid censurförsök*. Att
flytta listan var blott en (nödvändig) reaktion på något som hände innan.

>Jag citerar Rickard Berghorn
  Jodå, det kan du ju alltid roa dig med. Jag och RB har ofta utbytt tjuvnyp.
  Men efter det du citerade (där jag har för mig att han sade att nu skulle
han minsann ta adjö från listan för gott, eller något sådant) dök det ändå upp
meningsutbyten av annan karaktär. Så, det hela spelar inte särskilt stor roll.