[SKRIVA] Re: Ang: [Svfandom] Re: Falsk blog stoppad

  • From: "Johan Remer" <johan.remer@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sat, 1 Mar 2008 01:52:07 +0100

On 3/1/08, ahrvid@xxxxxxxxxxxx <ahrvid@xxxxxxxxxxxx> wrote:
> Från: johan.remer@xxxxxxxxx
>  Jag ger ingen statistik, därför att jag inte brytt mig om att sammanställa
> egen. Däremot är det du påstår fel, ty du har felaktiga påståenden (om min
> andel av postningarna).
Så är gjorde jag:
1) Jag öppnade //www.freelists.org/archives/skriva/02-2008/
2) Jag kopierade alla rader fram till denna diskussion alltså, första
raden: [SKRIVA] Re: Krig och sf - gittans ch sista raden [SKRIVA] Om
dystopier i SvD - ahrvid@xxxxxxxxxxxx
3) Jag räknade det totala antalet rader. (=inlägg) 70 st.
4) Jag räknade antalet inlägg av gittans. (Alltså ditt pseudonym för
konstgjord andning av listan) 6 st.
5) Jag räknade antalet inlägg av andra medlemmar. 3 inlägg av Rickard
och 1 inlägg av Hans. 3+1=4 inlägg
6) 70-4=66 inlägg som har skrivits av din penna
70-4-6=60 inlägg som har skrivits i ditt namn

Hur anser du att jag har räknat fel?
Här har vi det här med felciteringarna igen. Troligen anser du att
felet kring dina inläg har att göra med hur jag har räknat "gittans".
Och med dina felciteringar så ser du självklart till att ideligen låta
bli att citera den biten av mailet för att sedan klaga på felräkning.

Varsågod att felcitera och svara!

>  Jag felciterar inte. Du påstår att jag "skrämt bort medlemmar". Men så har
> inte skett.
Vare sig man använder ordet skrämma eller inte så verkar det vara
dåligt med aktivitet. Du kan hävda att "skrämma" är fel ord, och
kanske är det så. (Vuxna människor ska väl för tusan inte bli skrämda
med mindre än att de blir mordhotade!)
Men att inte koppla samman kalabaliken kring listflytten med den
minskade aktiviteten är bara naivt. Särskilt som en konkurrerande
lista, dessutom med psykopatiska drag, (Oavsett medlemsantal) har
bättre aktivitet än SKRIVA.

>  Det är inte "blaj", utan beskriver läget.

>  För att du har inget vettigt att bidra med.

Jag citerar Rickard Berghorn:
(//www.freelists.org/archives/skriva/01-2008/msg00016.html)
> Ahrvid Engholm:
>
>Uppenbarligen inte. Men ett tips och ett medvetandegörande: Att folk
>slutar diskutera med dig, betyder inte att du vunnit diskussionen. Ofast
>tvärtom, inte minst med tanke på att du ordnar till så att denna lista
>tynar bort alltmer.

Verkar ha kommit fler kloka ord från den mannen:
(//www.freelists.org/archives/skriva/01-2008/msg00027.html)

Och enligt samma devis: God natt!

--Johan