[SKRIVA] Falsk blog stoppad

  • From: "ahrvid@xxxxxxxxxxxx" <ahrvid@xxxxxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx, sverifandom@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
  • Date: Fri, 29 Feb 2008 17:14:08 +0100 (CET)

Efter en del meningsutbyte med Wordpress och firman bakom som driver tjänsten,
har jag nu lyckats få en falsk "blogg" gjord i mitt namn stoppad. Jag vet inte
vad poängen skulle vara med att göra en blog "av Ahrvid Engholm", stjäla en
dålig bild av mig från nätet och fylla den med inlägg från framför allt SKRIVA-
listan (Sverifandom tullades också). Men det var korkat och ett försök till
tekniskt sabotage och bedrägeri.
  Det dröjde tyvärr ett tag innan jag upptäckte bedrägeriet (fick konstiga
propåer om påstådd "blogg"), men nu är det slut med den falska "bloggen". (F d
adressen till den falska blogen undanhålls avsiktligt.)
  Möjligen var syftet att att reta mig, då jag a) flera gånger öppet förklarat
att jag inte driver någon blog, och inte har lust att göra det heller (200
miljoner kineser blogar redan - det behövs inte fler), och b) förresten heter
det blog, inte "blogg". Givetvis felstavade den falska blogen, vilket redan det
röjer att jag inte hade med saken att göra.
  Jag är skeptisk till blogmediet. Det finns miljoner blogar redan och få är
meningsfulla (några ÄR för all del läsvärda). Att påtvingas en förfalska blog
mot sin vilja är kränkande, iaf om man sagt "Inga blogar!" och eländet varit
felstavat. Tyvärr dyker det ibland upp försök till tekniskt sabotage. (På 90-
talet stoppade jag folk som försökte bryta sig in i SF-BBS.)  Men gå för all
del med på SKRIVA och delta i utbytet där (anslut via  högerspalten på
infositen www.skriva.bravewriting.com - en ren infosite, ingen blog, NB!).
  Mailinglistor är det som gäller, liksom.

--Ahrvid

Ps. Jag vet vilket idiot som ligger bakom. Han lämnade frivilligt SKRIVA för
ett tag sedan (såvida han inte återkommit under pseudonym) men tycks ännu
förpesta Sverifandom.