[heroclix] Re: Heroclix 9.8

  • From: Torgrim Husvik <ursus1@xxxxxxxxx>
  • To: heroclix@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sun, 7 Aug 2011 14:50:36 +0200

OK, det er ganske begrensende hvis man ikke kan bruke figurer med mer enn 0
i Range. Jeg vil foreslå at man ikke kan foreta noen Ranged Combat
Actions/Attacks. Det finnes en del fine nærkampfigurer der ute med 4 eller 6
i Range hvor man så godt som alltid vil bruke nærkamp uansett. Det er ikke
overveldende sannsynlig at noen vil få så mye ut av å stå og vente på
motstanderen. De fleste skikkelige nærkampfigurer har Charge med effektiv
move på 4 eller 5, eller bedre move gjerne med Leap/Climb eller lignende. Da
skal det mye til for å få til skikkelig effektive wait-wait-attack-manøvre.

Forslag: 400 poeng Modern Age.
Ingen figurer kan ta Ranged Combat Attacks/Actions (så Running Shot er
verdiløst sammen med alle powers som bare funker på Range), ingen figurer
kan ta Power Action for å bruke Hypersonic Speed eller varianter av denne
(som Impulse sin "HSS som ikke heter HSS").