[heroclix] Re: Heroclix 9.8

  • From: Martin Skullerud <martskul@xxxxxxxxxxx>
  • To: <heroclix@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 7 Aug 2011 14:54:16 +0200

Forsåvidt begrensende, men den begrensningen er en stor del av vitsen slik jeg
ser det. Dessuten, med "ingen Ranged Combat Actions"-regelen forhinderer man
folk fra å kaste objekter, og det er et morsomt særtilfelle som ikke bør lukkes
synes jeg.

Date: Sun, 7 Aug 2011 14:50:36 +0200
Subject: [heroclix] Re: Heroclix 9.8
From: ursus1@xxxxxxxxx
To: heroclix@xxxxxxxxxxxxx

OK, det er ganske begrensende hvis man ikke kan bruke figurer med mer enn 0 i
Range. Jeg vil foreslå at man ikke kan foreta noen Ranged Combat
Actions/Attacks. Det finnes en del fine nærkampfigurer der ute med 4 eller 6 i
Range hvor man så godt som alltid vil bruke nærkamp uansett. Det er ikke
overveldende sannsynlig at noen vil få så mye ut av å stå og vente på
motstanderen. De fleste skikkelige nærkampfigurer har Charge med effektiv move
på 4 eller 5, eller bedre move gjerne med Leap/Climb eller lignende. Da skal
det mye til for å få til skikkelig effektive wait-wait-attack-manøvre.

Forslag: 400 poeng Modern Age. Ingen figurer kan ta Ranged Combat
Attacks/Actions (så Running Shot er verdiløst sammen med alle powers som bare
funker på Range), ingen figurer kan ta Power Action for å bruke Hypersonic
Speed eller varianter av denne (som Impulse sin "HSS som ikke heter HSS").

2011/8/7 Kyrre Havik Eriksen <kyrremann@xxxxxxxxx>

Forsåvidt sant. Et annet problem kan være det at det kan bli litt

defansive kamper. At man står og venter på motstanderen, men man må

vel bare planlegge ut i fra det.