[fotoskiasi] Re: [fotoskiasi] Re: Φωτο Μηχανη

  • From: Andreas TheTroll <kingmouf@xxxxxxxxx>
  • To: fotoskiasi@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Thu, 11 Nov 2010 11:12:42 +0200

Καλλιόπη και κατά συνέπεια Παναγιώτη,

νομίζω ότι έχουν μπερδευτεί λίγο τα πράγματα. Ας τα πάρουμε από την αρχή.

Όπως σου έγραψαν ο Νεκτάριος και ο Σάββας, το θέμα ευρυγώνιος και μηχανή με
μικρό αισθητήρα είναι προβληματικό. Αλλά από την άλλη δεν είσαι αρκετά
συγκεκριμένος ώστε να μπορούμε να σου απαντήσουμε με μεγαλύτερη ακρίβεια.
Ευρυγώνιος είναι ο 28άρης που αναφέρεις αλλά ευρυγώνιος είναι και ο 35άρης.
Όπως σου έγραψαν τα παιδιά εξαρτάται πάρα πολύ η τιμή από το πόσο ευρυγώνιος
θέλεις να είναι ο φακός. Τώρα η επιλογή σταθερού φακού (prime) είναι καλή
αλλά οι απαιτήσεις που γράφεις (non auto focus και no sharpening) μου
δείχνουν ότι έχεις μπερδέψει μερικά πράγματα. Αυτή τη στιγμή για μηχανές του
στυλ της 550D δεν θα βρεις φακούς που να μην είναι auto focus. Υπάρχουν
μερικές εξαιρέσεις όπως οι φακοί της Carl Zeiss για τη μοντούρα της Canon
(EF bayonet) που είναι μόνο manual focus, αλλά εκεί τα 1000 ευρώ που
αναφέρεις δεν φτάνουν ούτε για το φακό. Αλλά και στους άλλους φακούς όπως
σου έγραψε ο Νεκτάριος μπορείς πάντα να απενεργοποιήσεις το auto focus.
Υπάρχει όμως ένα πρόβλημα με την εστίαση. Οι μηχανές αυτές κατασκευάζονται
με γνώμονα το auto focus. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ότι τα σκόπευτρα τους δεν
προσφέρουν ιδιαίτερη ακρίβεια, φωτεινότητα και οπτικά βοηθήματα για manual
focus. Έτσι δεν μπορείς να έχεις πολύ ακρίβεια στην εστίαση (εκτός και αν
βέβαια φωτογραφίζεις μόνο με μικρά διαφράγματα και σε φωτεινές συνθήκες
οπότε δεν χρειάζεσαι και ιδιαίτερη ακρίβεια). Στη δε 550D δεν μπορείς να
αλλάξεις τη focusing screen ώστε να βάλεις μια πιο βολική για manual focus
(ίσως υπάρχουν κάποιες third party?).

Τώρα το θέμα sharpening είναι κάτι άλλο. Ο φακός που θα αγοράσεις έχεις
οπτικά μια ευκρίνεια και οξύτητα. Το sharpening είναι μια λειτουργία της
φωτογραφικής μηχανής και πιο συγκεκριμένα της επεξεργασίας που κάνει στις
φωτογραφίες που τραβάς. Άρα το απενεργοποιείς από τη μηχανή σου ή τραβάς RAW
όπως στο προτείνει ο Νεκτάριος (ούτως ή άλλως αυτό είναι και η πλέον
ενδεδειγμένη επιλογή εφόσον έχεις διαλέξει μια dSLR).

Στο δεύτερο ερώτημα λοιπόν είναι που τα πράγματα μπερδεύουν. Δεν νομίζω ότι
μπορώ να καταλάβω τι θέλεις να πεις. Γενικά μικρό μέγεθος αισθητήρα ΔΕΝ
είναι θεμιτό, εκτός από δυο λόγους:
1. δουλεύεις με τηλεφακούς
2. δουλεύεις με φτηνούς φακούς και θέλεις να χρησιμοποιείς μονάχα το κέντρο
τους που είναι και καλύτερο οπτικά

Αυτό με τη γεωμετρική σταθερότητα δεν το κατάλαβα επίσης.

Για τα μαγαζιά με κάλυψε ο Νεκτάριος. Ίσως θα μπορούσαμε να προτείνουμε και
το photoagora.gr .

Πάντως αναρωτιέμαι μήπως θα μπορούσες να αναζητήσεις μια 5D μεταχειρισμένη
(την πρώτη 5D όχι την markII). Λογικά η τιμή της θα έχει πέσει κάτω από 1000
ευρώ τώρα. Η άλλη λύση είναι να αγοράσεις με 100 - 200 ευρώ μια super duper
φιλμ SLR (π.χ. την EOS 3 μπορείς άνετα να τη βρεις στα 200 ευρώ) και να
πάρεις όποιο φακό θέλεις και να σου μείνουν και αρκετά λεφτά. Το οποία
μπορείς να επενδύσεις σταδιακά στη φωτογραφία αν διαπιστώσεις ότι όντως σου
αρέσει και θέλεις να ασχοληθείς περισσότερο. Να θυμάσαι πάντως ότι πάντα
είναι καλύτερα να επενδύουμε στους φακούς και όχι στα σώματα. Οι φακοί
μένουν, τα σώματα αλλάζουν συνέχεια. Επίσης οι διαφορές που πραγματικά
βλέπεις προέρχονται από τους φακούς και όχι από καλύτερα σώματα.

Ανδρέας