[cfinformatica-grup] Re: [cfinformatica-grup] Re: [cfinformatica-grup] Re: [cfinformatica-grup] [cfinformatica-grup] Migració des d'XP

  • From: Ismael Pelayo <ipelayobeti@xxxxxxxxx>
  • To: cfinformatica-grup@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Fri, 27 Feb 2015 13:29:19 +0100

Com a coordinador TIC del meu insti, fa temps que vaig començar a migrar
tots els ordinadors de aules d'ESO i BAT a Linux, concretament faig servir
un Ubuntu (dist. ZORIN). Vaig triar esta distro perquè visualment sembla
molt un Windows XP/7 i tracta d'evitar problemes amb profes més reacis al
canvi.

Incorpora l'office 2007 ( a més de LibreOffice) per evitar problemes amb
els profes de la ESO, VLC per vídeos, i congelo l'entorn de l'usuari amb
OFRIS-EN per evitar que desapareguin els accessos directes de l'escriptori
(si no, hi ha profes que no sabrien trobar després els programes)

Avantatges per a mi:

- Amb una única imatge puc restaurar qualsevol ordinador independentment
del HW i drivers
- Fora problemes de virus i eliminem antivírics estalviant més recursos pel
funcionament.
- L'ús de l'ordinador que fan els profes (navegadors, office, i poc més) no
varia gaire pels profes.

Problemes:

- En aules que fan servir SW més específic de Windows (no he conseguit que
tot SW funcioni correctament; Photoshop, Sony Vegas,..., Autocad,...) Per
tant en aules de informàtica de la ESO i DIBUIX, mantinc Windows

Des de que comenci, ara fa 2 anys, els profes no s'han queixat i tot és més
estable i fàcil de restaurar.

Isma

El dia 27 febrer de 2015, 13:15, q2dg2b . <q2dg2b@xxxxxxxxx> ha escrit:

--

*Ismael PelayoCoord. TICIns Camí de marCalafell*