[cfinformatica-grup] Transformadors de portatils i V i A

  • From: Ermengol Bota <ermengol@xxxxxxxxx>
  • To: cfinformatica-grup@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Thu, 9 Jan 2014 00:13:49 +0100

Hola a tothom,
Tinc el tema d'electricitat una mica rovellat, i tot i que no m'ha tocat
fer-lo directament, tinc un dubte respecte als transformadors de portàtils,
que sí que m'ha tocat.

Quan busquem un transformador de portàtil que "quadri" amb un portàtil està
clar que s'ha de mirar que el voltatge sigui el mateix, però...
- Hi ha algun marge acceptable? +/- 0'5V ? Està clar que l'ideal és
exactament el mateix, i que sinó pots disminuir la vida dels components
etc, però .... hi ha marge? :-)

Amb el tema de l'amperatge, el del transformador pot ser major sense
problemes, però torne'm-hi.... hi ha alguna limitació?

Tinc clar el tema de P=V*I, i per tant si l'especificació del transformador
és en Watts sé fer el càlcul :-), el problema el tinc bàsicament en saber
hi ha marge acceptable en el voltatge, i saber si un amperatge molt
superior (el doble per exemple) pot donar algun tipus de problema (a nivell
teòric entenc que no... però mai se sap :-D)

Algú té coneixements / referències / materials sobre el tema?

Gràcies.

P.D. Dono per suposat que la forma i la polaritat del connector són
correctes :-)

--
* Ermengol *
* Els ordinadors no resolen problemes, *