[cfinformatica-grup] Re: Transformadors de portatils i V i A

  • From: JOAN RAMON RAMIREZ TARRUELLA <jramir29@xxxxxxxx>
  • To: cfinformatica-grup@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Thu, 9 Jan 2014 11:57:43 +0100

Bones,

marge aceptable 'oficial' no n'hi ha, però crec que per 0,5 o 1 volt no
passarà res. La circuitería de l'ordinador acaba d'ajustar la tensió.

Intesitat, cap problema. L'important és la tensió, la intensitat depèn de
la tensió i de la resistència, i quan surt que la font és de 5 ampers vol
dir que, com a a màxim, pot subministrar 5 ampers.

Compte amb les trampes dels fabricants! En el cas de Dell (el conec perquè
m'hi vaig trobar) les fonts d'alimentació porten un pin central al
connector que identifica la font a l'ordinador. Si no és de la marca, el
portátil considera que no pot ser segur, no carrega la bateria i limita la
velocitat de la CPU.

fins aviat!

El dia 9 gener de 2014 0.13, Ermengol Bota <ermengol@xxxxxxxxx> ha escrit: