[cfinformatica-grup] Re: Transformadors de portatils i V i A

  • From: JOSEP LLADONOSA CAPELL <jlladono@xxxxxxxx>
  • To: cfinformatica-grup@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 14 Jan 2014 10:47:43 +0100

Hola,

Remarco també que dins el portàtil la feina de "regular" és dels
"reguladors" de tensió, que normalment es troben a una placa i que tenen
components electrònics.

Exemple:
http://www.laptopking.com/partpicture_LK.asp?ref=299&category=boards

El marge de més/menys tensió respecte de la nominal dependrà del que
admetin els components. Ara bé, comento que els dispositius com més tensió
se'ls aplica, dissipen més calor. Coneixent els marges dels reguladors i
d'aquests dispositius, aleshores es podria determinar el màxim (i mínim) de
la font. Afegeixo el mínim perquè també es podria arribar a mirar d'usar
una font de menor tensió, i consumir menys energia.

Salutacions,
Josep

El dia 10 gener de 2014 9.57, coordinacion.isabel <
coordinacion.isabel@xxxxxxxxx> ha escrit: