en *kæmpestor* sæbebobbel

  • From: Mikael Svalgaard <mikael.svalgaard@xxxxxxxxx>
  • To: astrolist@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sun, 15 Apr 2012 21:58:55 +0200

Hej folkens,
siden efteråret har jeg arbejdet med at tage et deep sky foto af
Boble-tågen, NGC7635. Dels skulle jeg lære min nye foto opstilling at
kende, men der var også mange nye ting i Photoshop som jeg gerne ville
prøve kræfter med.

http://www.leif.org/mikael/ngc7635.html

Jeg har gjort mig umage og synes selv at have taget et skridt fremad i
brugen af dette stykke software. Der er dog endnu meget at lære. Jeg har
også rodet med LR deconvolution i MaxIm og fandt ud af hvordan 'uniform
noise level' er meget vigtig for hvor godt det fungerer. Flere detaljer om
dette kan ses her (http://www.leif.org/mikael/ngc7635processingnotes.pdf)
på side fem og syv omend det ikke er super velformuleret.

-mange hilsener, Mikael Svalgaard