Re: en *kæmpestor* sæbebobbel

  • From: Mikael Svalgaard <mikael.svalgaard@xxxxxxxxx>
  • To: astrolist@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 17 Apr 2012 22:45:55 +0200

En interessant ting ifm. deconvolution: jeg troede at 'nu havde jeg knækket
nøden' under dette projekt. Man skulle bare grundigt udforske og optimere
LR donvolution vha. radius OG uniform noise level. Dette prøvede jeg så på
mit næste projekt - IC443. Gik systematisk frem, men denne gang kunne jeg
imidlertid ikke opnå nogen forbedring. Jeg prøvede også MaxEnt uden held.
Jeg forstår det derfor STADIG ikke. Jeg er ikke lige på min astro PC i
aften men jeg vil gerne udfordre dig: jeg uploader to fts filer - en med
NGC7635 og en med IC443; begge i H-alpha. Førstnævnte kunne jeg godt gøre
skarpere, sidstnævnte ikke. Hvorfor dog? FWHM på dem er ikke så
forskelligt. Jeg havde kollimeret kikkerten lidt bedre på IC443, men har
svært ved at tro at det skulle være grunden?! Mon jeg kunne få dig - eller
nogen andre - til at prøve?
-Mikael