[8.10-fest] Re: Yay! Fest!

  • From: Martin Pihl <martin@xxxxxxxxxxxxx>
  • To: 8.10-fest@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Thu, 19 Jun 2008 08:19:21 +0200

Nu er jeg ikke fra Kbh, og kan ikke være med i den praktiske håndtering
af arrangementet, men forhåbentlig kan jeg bidrage lidt alligevel. :-)

On Wed, 2008-06-18 at 23:20 +0200, Søren Bredlund Caspersen wrote:

> Hey alle.
>
> Jeg har oprettet en wiki side her:
> https://wiki.ubuntu.com/DanishTeam/Arrangementer/IntrepidReleaseParty
>
> Så vi har tre steder vi 'arbejder' nu, nemlig listen her, ovenstående
> wiki og så forumet på ubuntudanmark
> http://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=16&t=3115.
>
> Vi er jo dejligt tidligt ude i år, og det er nok for tidligt at sætte
> os fast på en dato - men det betyder jo ikke at vi ikke kan tænke over
> de udfordringer vi står over for.

Jeg tror at datoen er noget vi skal kigge meget på meget hurtigt. Vi kan
selvfølgelig godt henvende os omkring lokaler og foredragsholdere med en
'cirka'-dato, men så er det ikke sikkert, at vi får meget ud af
henvendelserne.

Hvis vi kigger på Intrepids Release Schedule, så udgives den torsdag d.
30. oktober. Shuttleworth & Co kæmpede meget hårdt for på 8.04
udgivelsen for at udgive på den dato, man havde angivet, og det ved jeg
de vil forsøge lige så hård næste gang.

Men hvis vi foreløbig holder fast i den dato for udgivelsen, så vil
festen formentlig skulle foregå lørdag den 1. september, hvis vi følger
samme mønster som sidst. Jeg synes faktisk det er en rigtig god ide
holde selve festen så tæt på udgivelsen, da folks nysgerrighed er så
desto meget større.

> Mht. lokaler tænkte jeg at vi kunne forsøge at kontakte SSLUG. Jeg
> tror både det kan virke godt at vi holder festen i samarbejde med en
> LUG (ligesom vi gjorde i Århus sammen med OJLUG) og så har de vist
> kontakt til forskellige steder hvor vi forhåbentlig kan låne lokaler
> (hvis vi ikke selv vil stå for det). Hvis der ikke kommer nogen
> indvendinger prøver jeg at skrive til SSLUG's bestyrelse indenfor en
> af de næste dage.

Ja, det vil være en god ide.

> Det andet sted jeg syntes vi skal prøve at have fokus denne gang er
> programmet. Sidste gang var vores indgangsvinkel at skrive ud bredt og
> håbe på at oplægsholdere 'bed på' og henvendte sig til os. Kan vi
> denne gang tage en lidt mere målrettet fremgangsmåde? Altså, tænke
> lidt over hvem vi godt kunne tænke os at høre oplæg fra, og så gå
> direkte til disse personer og inviterer dem?

Jeg er helt enig i en mere målrettet fremgangsmåde denne gang. Mine
umiddelbare forslag:

1. Jeg tænker, at vi skal i hvert fald have et oplæg om nyhederne i
8.10. Altså ligesom Martin holdte sidst.
2. Og måske et oplæg om de forskellige Ubuntu udgaver (xubuntu, kubuntu,
edubuntu, netbook remix m.fl.)
3. Så synes jeg det kunne være fedt med Leif Lodahl om Open Office 3.0,
som udkommer til efteråret.
4. Eventuelt Martin Von Haller om Open Source i virksomheder og de
juridiske udfordringer virksomheder står med.
5. Eventuelt Poul-Henning Kamp eller Peter Toft om Open Source/Linux
bevægelsens historie i Danmark.

Derudover mener jeg, at programmet bør være kortere og mere kompakt end
sidst, hvor man kan lægge nogle muligheder efter foredragene til at lære
hinanden at kende. Dvs måske 30 minutters foredrag med 10 minutters
pause (buffer) og en større pause efter foredrag nummer to?