[8.10-fest] Navngivning af Release Party

  • From: Martin Pihl <martin@xxxxxxxxxxxxx>
  • To: 8.10-fest@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Thu, 19 Jun 2008 08:26:59 +0200

Ved sidste release party havde jeg en bekendt, som netop lige havde
prøvet Ubuntu, og jeg foreslog ham derfor at tage med til Release Party,
hvor han kunne høre mere om 8.10 og desuden have en hyggelig
eftermiddag. Nu er han ikke helt vild computerinteresseret, og han
svarede derfor på min invitation med:
"Release Party? Aah, det er sgu lige lidt for nørdet! :) "

Pointe? "Release Party" er et alt for nørdet navn på arrangementet. Kun
nørder kan holde en fest fordi et stykke software bliver tilgængeligt,
og man får jo nærmest associationer til et arrangement med blå og røde
balloner over det hele og rød sodavand og flødeboller på bordene... :)

Jeg vil derfor foreslå, at vi giver det et lidt mere spændende navn, som
måske endnu bedre kan tiltrække andre end de usual suspects til
arrangementet. Jeg har selv gået og tænkt lidt over et navn, og det
eneste jeg har fået ind i hovedet er:

Ubuntu Expo

Internt og i sammenhænge som forstår udtrykket, kan vi fortsat kalde det
release party, men i et markedsføringsperspektiv ville jeg nok heller
ekalde det Ubuntu Expo eller andet som er knap så nørdet.

Hvad siger i til det?

Mvh
Martin