[8.10-fest] Re: Yay! Fest!

  • From: Martin Pihl <martin@xxxxxxxxxxxxx>
  • To: 8.10-fest@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Thu, 19 Jun 2008 18:25:22 +0200

On Thu, 2008-06-19 at 16:16 +0200, Søren Bredlund Caspersen wrote:

> Du mener nok 1. november? Det er en lørdag og jeg syntes det virker
> som en god ide. Hvis der ikke kommer nogen indvendinger syntes jeg vi
> skal holde fast på den dato.

Jep sorry, jeg mener selvfølgelig den 1. Man kan selvfølgelig aldrig
sige aldrig, men jeg den 30. bliver udgivelsesdatoen. Jeg tror de vil
gøre rigtig meget for at holde fast i den dato.

Under alle omstændigheder lad os bruge den som arbejdsdato, medmindre vi
hører der ændres udgivelsesdato.

> Jeg kunne godt tænke mig at se en fra dansk gruppen tale om oversætter
> arbejdet. Måske kunne Kenneth (TLE) lokkes.

Ja, jeg gik også i dag og tænkte på et "contribute" foredrag. Ikke kun
om oversættelse men også bug triaging osv.

Derudover tænkte jeg på også på et "Om Ubuntu Danmark Community"
foredrag, som fortæller hvordan det danske loco er skruet er sammen, og
hvad man kan gøre osv. På det tidspunkt er vi forhåbentlig også en
forening :-)

> Det lyder fornuftigt. Et indholdsrigt program fra 12 - 14.30 og så
> ellers 'fri leg', install hjælp, osv.

Jeg tror vi skal lægge det senere. Der er langt fra Ålborg til Kbh, og
vi kan ikke regne med, at folk vil overnatte for det ;)

Alternativt skal vi tænke arrangementet som et seminar (eller
weekend-expo :-) ), hvor vi lørdag har præsentationer, og søndag har
workshop med bl.a. installationshjælp men også fælles arbejde og hjælp
til Ubuntu generelt, fx oversættelse, bug triaging osv. Ligesom UDS bare
med et bredere perspektiv end rent udvikling.

Men jeg er ikke sikker på, at vi skal blande de to ting sammen, og sådan
en workshop er måske også bedre at lægge mellem release party'erne, så
man spreder arrangementerne lidt ud...