[slikom] Re: dzoz kursur

  • From: "Gordan Radic" <gordan.radic@xxxxxxxxx>
  • To: <slikom@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 6 Jun 2012 11:52:42 +0200

Dobro, ovo spada u kategoriju inteligentnih rješenja iz Švedske. Ajmo sad po
zanatu xD.
1. Potrebno je za pocetak Jawsu objasniti da je instaliran na laptop a ne na
desktop a to se radi na nacin da se:
- Sa Insert + J otvori Jawsov izbornik;
- Strelicom udesno otvori podizbornik u kojem je prva stavka "Basics..." i
lupi Enter;
- U dijalogu se prošeta Tabom do combo boxa "Use keyboard layout" gdje se
odabere "Laptop" te sve skupa potvrdi na OK dugmetu do kojeg nakon odabira
produžimo Tabom.
2. Sad bi Jaws trebao znati da je instaliran na laptop i tu se mijenjaju
neke sitnice u korištenju tastature. Ona osnovna i najbitnija jest da sad uz
Insert i Caps Lock tipka ima funkciju Jaws tipke. Ukoliko se pritisne jednom
funkcionira kao naredbena tipka a za njenu pravu funkciju potrebno ju je
pritisnuti dvaput i isto tako za deaktiviranje njene prave funkcije.
3. E sad imamo i neke nove kombinacije tako da:
- Caps Lock + Š lijepi Jaws kursor na PC kursor;
- Caps Lock + P aktivira Jaws kursor;
- Caps Lock + C lijepi PC kursor na Jaws kursor;
- Caps Lock + C vraca na PC kursor;
- Caps Lock + 8 simulira lijevi klik;
- Caps Lock + 9 simlira desni klik.

Valja još napomenuti da se tipka Caps Lock sad može koristiti u svim
situacijama umjesto Insert tipke osim prilikom otvaranja Jawsovog izbornika
gdje se i dalje mora pritiskati pravi Insert + J da bi se otvorio. Ovo je
propust koji prati verzije Jawsa valjda od samih pocetaka ili je to tako
namjerno, no zašto bi bilo tako nikad nisam uspio shvatiti.
Što se tice ukljucivanja i iskljucivanja numericke tastature to ovisi od
marke do marke i od modela do modela laptopa i to ceš, ukoliko imaš ostatak
vida ili imaš nekog da ti pogleda najlakše naci ako procitaš ono što ti piše
na samim tipkama. Siguran sam da na nekoj od gornjih tipki s desne strane
piše Num Lock a aktiviraš ga i deaktiviraš tako da pritisneš tu tipku u
kombinaciji sa FN tipkom koja se nalazi izmedu lijeve Windows i Alt tipke.

S poštovanjem
Gordan Radic