[slikom] Sinteze za nase jezike

  • From: "zvonko mijokovic" <zvonko.mijokovic@xxxxxxxxxxx>
  • To: <slikom@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 22 Nov 2007 13:11:51 +0100

Pozdrav svima!
Pratim ovu raspravu o espeaku i ostalim sintezama, pa evo odlucih, da i ja o
tome nesto kazem. Prije svegga zelio bih, da izrazim postovanje i zahvalnost
svima, koji se bave razvojem sinteza za nas jezik. Kapa im dolje i ja mogu
reci, da svaku kritiku na racun bilo koje sinteze, a pogotovu bilo koga od
ovih vrijednih pregalaca, dozivljavam kao kritiku na moj racun. Ja sam medju
prvima kupio anreader, a dotle sam se sluzio govorcem. Pokusao sam bio sa
wintalkerom, ali mi se uopste nije dopao, premda je uono vrijeme bio svega
sto evra jevtiniji od anreadera. elem, kupio sam anreader i to posretstvom
Nenada Pavlovica. No buduci baksuz kakvog me je bog dao, dobio sam cede sa
anreaderom, koji je bio neispravan. Nedostajala mu je neka sitnica, neki
fajl, koji mi je Nenad naknadno poslao, no ja veliki "Strucnjak", u ono
vrijeme pogotovu, nisam znao sta s tim da pocnem. Ljudi mi tada lijepo
poslase i drugi cede i ja instalirah anreader. Prilikom mijenjanja racunara,
zabrljavih nesto, pa mi anreader ode. Da bude stvar jos gora, jedna mi se
ploca nekako zagubila, pa sad ne znam, da li imam onu ispravnu, ili onu
ostecenu. U medjuvremnu sam nabavio fis i mogu vam reci, da je fis za mene
zakon i zakletva. Jedva cekam da nabavim neku jacu verziju jawsa, kako bih
mogao da pribavim i najnoviju verziju fisa. Juce sam sa ponudjenog linka
skinuo i e-speak i toboze ga instalirao. Kako u mene vec po tradiciji nista
ne ide iz prve, e-speak je kod mene nijem, pa ne mogu da dam svoj sud o tome
kako zvuci. Prilikom instalacije, odabrao sam serbian latin, isao vazda
dalje, dalje i tako sve do zavrsetak, upisao sam i sr, ali nista. Ako neko
od strucnjaka ima volju, neka mi posalje uputstvo o tome sta treba da
uradim, kako bi e-speak i kod mene progovorio. Moje je misljenje, da je fis
premalo hvaljen, s obzirom na to, koliko je dobar. Izvinjavam se zbog duzine
ove poruke, no tema je toliko zahvalna i za nas toliko vazna, da zasluzuje
koju rijec vise. Srdacno iz Hildeshajma. Zvonko.