[knjigofili] Re: zastita autorskih prava

  • From: "Viktor Zivojinovic" <advokat@xxxxxxxxxx>
  • To: <knjigofili@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 15 Jan 2007 11:16:57 +0100

Pa posto sam student prava slozio bih se sa davidom da su pravo i moral nesto sasvim suprotno jedno drugome, slozio bih se i sa tim da su biblioteke nastale iz humanih razloga, ali bih i istakao da su vremena u kojima su biblioteke nastale iza nas i da su se od tada do danas shvatanja promenila. Mislim da pricati o kupovini softvera za slepe a ne kupovini knjiga je isto kao daod nekoga trazite da vam proda automobil a benzin da pokloni. Mislim da znam odgovor na davidovo pitanje Sta ce se desiti ako neko pokrene pitanje legalnosti biblioteka> Desice se to da izdavaci nece vise davati mogucnost dobijanja knjiga slepima u odgovarajucem formatu. Posto sam student i imam odredjenih kontakata kako sa izdavacima tako i sa autorima raznih udzbenika mogu reci da je situacija sa dobijanjem knjiga u elektronskoj formi jako katastrofalna i ne sredjena, cast izuzecima koji nam izlaze u susret ali u globalu izdavaci nam ne ustupaju knjige.Za nas koji smo studenti i kojima treba knjiga u elektronskom formatu u nekom od novijih a ne retko u naj novijem izdanju ovo predstavlja posve veliku teskocu, a u koliko cuju da se njihove knjige ne legalno skeniraju u biblioteci i da se pretvaraju u mp3 format bi ce jako ogorceni sto se pirateriom bave i tako velike i znacajne institucije kao sto je ss Srbije. Zato ako neko ima mozga tamo bi trebao da se zapita da li to sto rade glavesine ima ikakvog smisla i kuda nas vodi> Institucija je jedno a pojedinac drugo, mislim da skeniranje koje mi vrsimo jeste krivicno delo ali smo mi kao pojedinci prijudjeni da to radimo a institucije kao sto je savez slepih treba da istitucionalizuje borbu za dobijanje legalnih knjiga bez krsenja zakona pojedinaca a ne da podrzava pa ne retko i samo da krsi zakon jer to steti samo slepima. i otezava situaciju. ----- Original Message ----- From: "DAVID PODREKA" <david_podreka@xxxxxxxxxx>