[uppsalapendeln] Re: träff med riksdagsledmot

  • From: "Eva Paalzow Star Sollentuna" <eva.paalzow@xxxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 24 Feb 2003 18:35:39 +0100

Hörde just på nyheterna (måndag kväll 24/2) att en utredning kallad
Järnvägsutredningen kommer att titta på frågan att utsätta SJ och dess mest
lönsamma linjer för KONKURRENS! Med det arbetet så ser utredningen att
passagerarna kommer att få billigare biljetter och bättre service!

Som svar på din fråga, vilka frågor du ska ta upp med Mikael Oscarsson - allt
vi mailat om - att man ska kunna lita på SJ, tidhållning, tidtabeller, bättre
trafik Uppsala - Märsta - Uppsala (det kommer, men man kan alltid diskutera
igen, säker är jag inte förrän jag ser att det är infriat) EN FUNGERANDE
KOMPENSATION NÄR DET FÖR ÖVRIGT INTE FUNGERAR!!
nu måste jag rusa iväg till tåget - lycka till!
mvh Eva Paalzow

>>> Fredrick.Beste@xxxxxxxxxxxxxxx 02/24/03 02:32pm >>>
Onsdag 5/3 träffar jag Mikael Oscarsson angående SJ/Uppsalapendeln! Han
är ende Upplänningen i trafikutskottet.

Vad tycker ni att jag skall framföra?

/F

http://www.riksdagen.se/folkvald/ledamotr/ledamot/MikaelOscarsson.htm