[uppsalapendeln] Inför Gordon-mötet

  • From: Pamela Davidsson <pamela@xxxxxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Mon, 24 Feb 2003 16:58:05 +0100

Hej Frederik,

SJs information MÅSTE bli bättre och pålitlig.

Tag gärna upp ett alldeles färskt exempel för Gordon och be henne (utan hjälp
av Tydal) att ordentligt förklara för oss varför de medvetet ljuger oss rätt
upp i ansiktet !

Fick just (kl 16.36) ett SMS att 16.40-tåget från Stockholm "Försenat p g a
spårfel".
Jag surfar genast in på
http://appserver.sj.se/titi/StationLageServlet?
stationsid=CST&channel=SJ&intervall=2
(dvs SJs hemsida med Stockholmsavgångar)

Där står att tåget (972) ska komma in i tid och avgå i tid
Jag klickar då på länken till tågets (IC 972) hållplatstider; och finner att
det lämnade Flemmingsberg kl 16.33 (10 minuter för sent) p g a signalfel.

Det finns inte en sportslig sann chans att detta tåg kan avgå kl 16.40 från
Stockholm !!! Sluta ljuga för mig !

m v h,
 Pamela

(Jag befinner mig inte på Sthlm central, men misstänker att de gula skärmarna
även de visar att tåget ska gå 16.40.)