[uppsalapendeln] Re: tågen // bussarna

  • From: Irma Ridbäck <irma.018129984@xxxxxxxxx>
  • To: <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 07 Sep 2004 22:10:00 +0200

Detta med bussarna och passningen till ankommande tåg i Uppsala är och har
varit ett sorgebarn. För närvarande är det ­ i bästa fall ­ 10 minuter innan
bussen går från Stora Torget eller från Dragarbrunnsgatan. En mycket rask
promenad och man kan hinna andas ut innan man kliver upp på bussen. Hur det
känns i december och januari är en annan sak. Då blir det +30 min.

Minns med välbehag den tid då det faktiskt gick en buss från Centralen! Den
togs bort för att ge bättre plats för taxi? Eller inför en tänkt ombyggnad?
Naturligare hade varit att förbjuda privatbilar framför Centralen.

Men det ökande avståndet mellan tågets ankomstperrong och bussens
avgångshållplats kanske har att göra med någon form av dold offentlig
friskvård, att vi pendlare ska gå fortfort efter att ha suttit i tågvärmen??

Irma Ridbäck