[uppsalapendeln] Re: studentrabatter

  • From: Fredrick Beste <Fredrick.Beste@xxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 22 Jan 2003 09:52:32 +0100

min flickvän är doktorand med futtig månadslön men får inga rabatter på SJ eftersom hon inte tar studielån. De studenter som på nåt sätt försörjer sig själva utan lån
(jo det finns såna!) är väl de som har det allra sämst ställt, men de får inga rabatter, men detta har ju studentkårerna och SFS haft stora demonstrationer om, bl a i höstas.

Och anledningen till försämringen? Att det finns några stycken (t ex jag själv, som jobbar heltid med full lön men ändå pluggar distans) som har kårlegget kvar efter examen, i Uppsala främst för att kunna
gå på nationerna nån gång. (Och för att läsa Ergo med Jan Berglin..). Såna personer ska absolut inte få några studentrabatter, tycker SJ och SAS. Och så uppfann de det nya dyra krångliga "Mecenatkortet" vars "rabattversion" bara fås ut av de som har studiemedel från CSN. Tala om "overkill".

/F

Dmitrij Sharapov wrote:

Gym kräver inte heller att man skall ha studiemedel från CSN för att köpa kort till studentpriser.
ALLA studenter är lika på gym, men inte hos SJ!

----- Original Message ----- From: "Charlotte Larsson" <a00_cln@xxxxxxxxxxx>