[uppsalapendeln] Re: studentrabatter

  • From: "Eva Paalzow Star Sollentuna" <eva.paalzow@xxxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 22 Jan 2003 09:30:31 +0100

Jämförelsen med gymmet tror jag blir en klassiker!

Hej!
Något jag tycker nätverket borde ta upp med Christina Gordon är avsaknaden av
studentrabatt på månadskorten. Som det är nu är studielånet på ca 6500 kr i
månaden och då månadskortet på 2040 kr är betalt blir det verkligen inte mycket
pengar över till en stackars student. Det enda svaret jag har fått från
kundtjänst är att månadskorten redan är rabatterade och med en studentrabatt
skulle det bli rabatt på rabatt och det finns inte. Detta tycker jag var ett
mycket märkligt resonemang. Vilket gym som helst (eftersom det tydligen är det
vi ska jämföra tågen med...) har ju studentrabatter trots att månadskorten
också där är rabatterade i jämförelse med att lösa engångsbiljett.
Mvh Charlotte