[uppsalapendeln] nu kommer pubvagnarna...

  • From: Fredrick Beste <Fredrick.Beste@xxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: PendlarNätverket Uppsala-Stockholm <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 17 Mar 2003 10:35:30 +0100

Såg på webben att ett nytt "nyhetsbrev" har utkommit (för förra veckan), men jag såg det inte på tåget...?

så här står det:

" Hej, och välkommen till marsnumret av vårt nyhetsbrev! Som du säkert har märkt är det lite trängre än vanligt på vissa av våra tåg just nu. Detta beror på att SJ av säkerhetsskäl byter ut samliga hjullager på X 2000-tågen under våren. Tyvärr innebär detta att vissa fjärrtåg ställs in eller ersätts av kortare tåg med färre sittplatser. Vi har därför inte alltid plats för våra pendlare på linjerna Stockholm Sundsvall/Falun följande tider: 8.25, 12.25 och 16.55 från Stockholm, samt 8.04, 18.58 och 20.58 från Uppsala. Eftersom ersättningstågen inte har samma kapacitet som X 2000 blir konsekvensen dessutom att belastningen ökar på övriga fjärrtåg. Jag rekommenderar därför dig som pendlar att resa med Uppsalapendeln, som går som vanligt. Jag beklagar det extra besvär som detta medför, men lovar att trycket kommer att lätta successivt under våren i takt med att de upprustade X 2000-tågen åter sätts i trafik. Ni är flera som har påpekat att sista kvällståget 23.40 från Uppsala anländer till Stockholm när Centralen hunnit stänga. Vi styr därför redan denna vecka om det tåget till spår 12. Där kan du gå direkt ner till pendelgången, och sedan upp på gatan genom någon av de uppgångar som inte leder till den stängda centralhallen. Till sist vill jag passa på att slå ett slag för vår nya fredagssatsning. I april öppnar vi på försök en pubvagn med fullständiga rättigheter. Jag själv kommer att finnas med ombord, så att vi får en chans att mötas under avslappnade former och utbyta synpunkter. Puben är öppen 4, 11 och 21 april på tågen från Stockholm 16.30 och 18.10 samt från Uppsala 17.23 och 19.10. Så börja fredagskvällen på Uppsalapendeln! Med vänlig hälsning Christina Gordon Affärschef Uppsala Vecka 11 2003

"