[uppsalapendeln] Tydal

  • From: Thomas Tydal <uppsalapendeln@xxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Mon, 10 Feb 2003 23:03:31 +0100

> Vad pysslar du med, Thomas - är det så att du är lokförare
> eller har varit?

För närvarande är jag lokförare hos SJ samt har eget företag i datorbranschen
(programmerare/säkerhet). Tidigare har jag jobbat på Banverket samt praktiserat
på BK Tåg, Green Cargo och Arlanda Express.

Innan jag gav mig in i järnvägsbranschen så sysslade jag med kundservice och
support åt Tele2:s internetkunder. Till detta jobb pendlade jag med tåg, vilket
inte alltid gick så smärtfritt. Mycket väntan på försenade tåg,
ersättningsbussar och taxi samt dålig information i den mån man fick någon
information alls.

En del av mig ville börja på SJ just för att se hur det svårt det egentligen
var att hålla tiderna. Men den största anledningen var att jag är
serviceinriktad och vill ha ett jobb där jag känner att jag gör nytta.