[uppsalapendeln] Re: SV: SJ:s SMS-tjänst brakade ihop

  • From: "uppsalapendeln prob" <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Mon, 10 Feb 2003 07:49:35 +0000

Hej Thomas!
Det är jag som rår om websidan så jag kan inte låta bli att svara!
Om det finns möjlighet så skulle det naturligtvis vara kanon om det fanns möjligheter att bygga ut den nuvarande sidan med länkar till realtids-info, gärna både i wap- och standardhtml-form!

Är det dessutom möjligt att tanka systemet på ren förseningsinfo så vore det ju perfekt om man kunde föra över och långtidslagra infon i en ny databas och göra om den nuvarande (manuellt uppdaterade) sidan så den läser från databasen.

Du skulle kunna skriva direkt till mig på uppsalapendeln@xxxxxxxxxxx så kanske vi kan diskutera lite tekniskt mumbo-jumbo utan att spamma alla på listan!

/Jöns

From: Thomas Tydal <uppsalapendeln@xxxxxxxx>
To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
Subject: [uppsalapendeln] SV: SJ:s SMS-tjänst brakade ihop Date: Fri, 7 Feb 2003 18:36:26 +0100

Fredrik,

Jag upplever SMS som osäkert. Har du (och ni andra) tillgång till internet i mobiltelefonen? (Wap, gprs, eller vad det heter nuförtiden?) För några år sedan när jag pendlade mycket skrev jag ihop ett datorprogram åt mig själv som talade om var tågen befann sig, hur sena de var och eventuell orsak och presenterade det på en wap-sida. Om någon av er skulle kunna ha nytta av en sådan tjänst skulle jag ju kunna skriva om den lite så den passar era behov.

Bli förälskad på MSN Dejting  http://www.msn.se/dejting/default.asp