[uppsalapendeln] SV: SJ:s SMS-tjänst brakade ihop

  • From: Thomas Tydal <uppsalapendeln@xxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Fri, 7 Feb 2003 18:36:26 +0100

Fredrik,

Jag upplever SMS som osäkert. Har du (och ni andra) tillgång till internet i
mobiltelefonen? (Wap, gprs, eller vad det heter nuförtiden?) För några år sedan
när jag pendlade mycket skrev jag ihop ett datorprogram åt mig själv som talade
om var tågen befann sig, hur sena de var och eventuell orsak och presenterade
det på en wap-sida. Om någon av er skulle kunna ha nytta av en sådan tjänst
skulle jag ju kunna skriva om den lite så den passar era behov.