[uppsalapendeln] Fel spår!

  • From: Eva Britt Karlsson <evabritt.karlsson@xxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: Uppsalapendeln <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 03 Sep 2004 12:11:53 +0200

Har åkt med direkttåget  från Uppsala 08.00 sedan det startade. Det har
tidigare alltid stannat på spår 3 - 6,bara undantagsvis på spår 11.

Men nu när tåget börjat gå igen efter sommaren, så har det  börjat komma
in på spår 8! De minuter man tjänar in på att åka med direkttåget går åt
till att ta sig runt på perrongerna! Dessutom så är det väldigt många som
sneddar över spåren för att kunna ta sig upp till Kungsgatan.

Jag har nu i flera dagar kollat, och det verkar som om spår 5 är tomt varje
morgon denna tid. varför inte låta detta  tåg ankomma spår 5?

Hur går jag /vi vidare? Vilka ska man höra av sig till? Är det Banverket?
Och i så fall: vem ska man prata med för att det ska ta skruv?

Har inte fått några brev från denna lista på evigheter!!!!!
Finns den kvar????

Trevlig helg till de som eventuellt finns kvar på listan.

M v h

Eva Britt Karlsson