[uppsalapendeln] Re: Fel spår!

  • From: Maria Holmström Mellberg <ma.holmstrom@xxxxxxxxx>
  • To: <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 15 Sep 2004 19:21:18 +0200

Hej!

En tanke som slog mig i morse då jag åkte direkttåget 8.00 (ett tåg jag
aldrig tar annars) och som då kom in på spår 8 - varför inte föreslå
SJ/Banverket att trappor leds upp på Kungsgatan precis som på spår 3-4 och
5-6 även från 7-8 och 11-12.

Med trappor direkt upp på bron kan vi resenärer knalla direkt upp på
Kungsgatan och spara dyrbara kvälls- och morgonminuter (att tågen kommer in
på dessa spår är ju mindre besvärande om man ändå ska vidare med t-bana
eller upp på stan) OCH tågen kan gå direkt vidare söderut.

Hälsningar
Maria Holmström Mellberg