[uppsalapendeln] Re: Ang platser för Handikappade

  • From: Fredrick Beste <Fredrick.Beste@xxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Thu, 06 Feb 2003 20:22:39 +0100

jag har börjat resa mig för handikappade, kvinnor och alla äldre. Man vill ju framstå som Gentleman...

/F

Gunilla.Stenman.Jacobson@xxxxxxxxxxxxx wrote:

Påpekandet om handikappsplatser var bra och behövligt.! Ett alldeles färskt exempel: I går på det alldeles överfulla tåget som gick vid 19 30-tiden (det första efter branden) från spår 5 kom det in en ung kvinna med två kryckor. Inte en plats fanns ledig. Och ingen reagerade. Själv stod jag så jag såg detta! En annan kvinna som jag uppfattade som ressällskap tog helt frankt och bad en ung kille att resa sig. Och han gjorde det + en kille till, så båda två fick sitta tillsammans. Det var bra gjort att fråga, men att det skulle behövas!!

Själv stod jag och funderade på att be mannen som SATT bredvid min ståplats att vi ev. kunde byta efter halva resan. Men jag gjorde det inte. Men ett sådant system vore ju inte helt fel när det är så överfullt.
Eller vad tycker ni?!

Ciao Gunila