[uppsalapendeln] Ang platser för Handikappade

  • From: Gunilla.Stenman.Jacobson@xxxxxxxxxxxxx
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Thu, 6 Feb 2003 16:01:47 +0100

Påpekandet om handikappsplatser var bra och behövligt.!  Ett alldeles
färskt exempel:  I går på det alldeles överfulla tåget som gick vid 19
30-tiden (det första efter branden) från spår 5 kom det in en ung kvinna
med två kryckor. Inte en plats fanns ledig. Och ingen reagerade.  Själv
stod jag så jag såg detta!  En annan kvinna som jag uppfattade som
ressällskap tog helt frankt och bad en ung kille att resa sig. Och han
gjorde det + en kille till, så båda två fick sitta tillsammans.  Det var
bra gjort att fråga,  men att det skulle behövas!!

Själv stod jag och funderade på att be mannen som SATT bredvid min
ståplats att vi ev. kunde byta efter halva resan. Men jag gjorde det inte.
Men ett sådant system vore ju inte helt fel när det är så överfullt.
Eller vad tycker ni?!

Ciao Gunila