[uppsalapendeln] Re: Ang platser för Handikappade

  • From: "sarasundquist.privat" <sarasundquist@xxxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Thu, 06 Feb 2003 16:59:51 +0100

Jag har sett samma historia, men med en höggravid tjej som fick stå
till Märsta, jag erbjöd henne min ståplats där man kunde luta sig mot
ett säte, men ingen reagerade överhuvudtaget annars... Har även en
blind kompis som pendlar ibland och som kan få gå hela tåget utan att
nån visar en ledig plats, det är ju uppenbart att han inte ser själv,
eller tror folk att blinda har nån radar?

Nå, vi i pendlarnätverket kan ju föregå med gott exempel och höja
trivseln för oss själva och andra!!

/Sara
> Påpekandet om handikappsplatser var bra och behövligt.!  Ett
alldeles
> färskt exempel:  I går på det alldeles överfulla tåget som gick vid
19
> 30-tiden (det första efter branden) från spår 5 kom det in en ung
kvinna
> med två kryckor. Inte en plats fanns ledig. Och ingen reagerade.
Själv