[smartdoctor] Re: [smartdoctor] Zapisnik Zagrebačkog sastanka 11. lipanj 2012. + Poziv na sastanak liječnika grada Zagreba u organizaciji IO KoHOM-a

  • From: Zrinko Karlović <zrinko.karlovic@xxxxxxxxx>
  • To: smartdoctor@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 13 Jun 2012 21:35:05 +0200

Očekujući da IO odgovori ovako otvoreno kako je prozvan, ja bih iznio
nekoliko svojih razmišljanja koja su neslužbena, ali mislim da kao voditelj
koordinatorske liste nisam sasvim izvan ovih događanja.

Održavanje izborne skupštine u okviru kongresa nije novost.  Datum
održavanja kongresa, odnosno njegovo premještanje na jesenski termin (kako
bismo izbjegli vremensku koliziju s kongresima drugih udruga) donesen je na
službenom sastanku, demokratski izabran između nekoliko ponuđenih termina.
Kako se znalo da će na kongresu biti izborna skupština, ne vidim upitnost
legitimnosti sadašnjeg IO-a.  Doslovno nitko na tom sastanku nije postavio
pitanje produženog mandata IO-a.  Stoga, možemo postavljati pitanje
ispravnosti odluka, njihovog tempiranja i/ili njihovih posljedica, ali ne i
njihove legitimnosti.

Nama izvan Zagreba i izvan IO-a osnivanje zagrebačke podružnice ostalo je u
magli.  Nisam primijetio da je osnivački sastanak bio jasno najavljen, ali
možda su članovi dobili pozive individualno.  No, ako je tako ili ako nije
tako, zašto nijedna od strana čije nesuglasice promatramo i osjećamo nije
jasno i javno objasnila na vrijeme što se jest ili nije dogodilo.  Prvo
izvješće sa osnivačkog sastanka bilo je zakašnjelo i neočekivano šturo (u
usporedbi s mnogim manje važnim sastancima).  Koliko je broj ljudi od
ukupnih članova pozvan i koliki je dio pozvanih prisustvovao i birao
predsjenika, zamjenika i koordinatore ostala je nepoznanica.  Zatim je,
nakon što je osnivanje objavljeno na listi, trebalo više mjeseci da
podružnica službenu objavu o osnivanju pošalje IO-u, da bi onda IO-u
trebalo još dulje da reagira.  No nijednom IO nakon poslanog dopisa, koliko
sam pratio događaje (a uporno ih pratim jer i dalje ostaju nedoumice oko
popisa kontrolora - što je moje službeno područje) nije zanijekao činjenicu
osnivanja podružnice.

Stoga je možda malo nespretno sročen red riječi u Dijaninom pozivu mogao
izazvati zabunu.  Sad ću citirati taj uvodni dio, jer većina ljudi nema
pojma o čemu se uopće radi.  Naime, nije mi jasno zašto je zagrebačka
podružnica poslala ovaj svoj ODGOVOR na veliku, čak obje velike liste, a
radilo se o osobnim pozivima na privatne e-mail adrese; pa ako kolege iz
Zagreba smatraju da problem treba podići na državni nivo, onda bi bilo
korektno da su poslali i pozivnicu koju su dobili i na koju odgovaraju.
(Onda bi se vidjelo i da je na pozivu potpisan IO, a ne Dijana.)

Dakle, Dijana je napisala "*Čast nam je pozvati Vas na prvi službeni
sastanak zagrebačke podružnice KoHOM-a u organizaciji IO-a KoHOM-a*."  Ako
netko doživljava da se time ignorira dosadašnji rad podružnice, treba
pravilno raščlaniti ovu pomalo pitijsku rečenicu, zapravo se želi reći da
je to prvi sastanak podružnice koji je organizirao KoHOM (a ne vodstvo
podružnice).  Ne znam kome to može smetati, mi bismo u Međimurju bili
sretni da je tu i tamo netko iz IOa došao organizirati sastanak i malo nas
dodatno potaknuti i motivirati (npr legendarni Mario, Leo i Ida nisu bili
nijednom).

Ako Zagrepčane to smeta, ne bi ih trebalo iznenaditi što je sastanak
sazvan, jer je njegovo održavanje dogovoreno (točno tog datuma) još na
sastanku Vijeća u Poreču.  Činjenica da je većina iz vodstva zagrebačke
podružnice bojkotirala (i) taj sastanak ne znači da za njega nisu znali.

Koliko je nakon tog dogovora, a prije ovog sastanka, bilo uputno u IOu
donositi odluku o razrješenju predsjednice podružnice sasvim je druga
stvar.  Činjenica je međutim da je i tim činom IO ponovo potvrdio
postojanje podružnice (kako se može razriješiti dužnosti predsjednika
nečega što ne postoji?), pa nema razloga da se ovako javno postavlja
problem gdje ga nema. Isto kao što je posve neprimjereno napadati Dijanu,
jer se u toj situaciji mogao naći bilo tko - ona je naprosto obavila
logistiku, organizacijski dio distribuiranja poruka, pa se slična stvar
mogla dogoditi i meni jer sam i ja slao ovih dana poruke za potrebe IO-a.

S druge strane, potpuno se slažem s Miljenkovim promišljanjima o strukturi
KoHOMa, to je nešto što sam već s više ljudi raspravljao, Josipa će se
sigurno sjetiti da sam se konzultirao i s njom, ali je odlučeno da se radi
o radikalnijim promjenama koje trebaju pričekati jesensku skupštinu.  Senad
je na prošlom sastanku Vijeća (kojemu na žalost većina Zagrepčana nije
posvjedočila) odlično razradio vertikalni sustav, a ja bih dodao
horizontalno ispreplitanje koje bi neke probleme moglo riješiti
pojednostavljeno, bez opterećivanja bilo IOa ili Vijeća, i isto tako
omogućilo bolju pripremu sastanaka.  No, osnovni je uvjet da bar u našim
"jačim" županijama budu konačno osnovane podružnice (u najmanju ruku
Vukovar, Osijek, Sl.Brod, Sisak, ali bi mogli i Šibenik i Dubrovnik; onda
bi valjda i ostali bili potaknuti da učine isto).  Isto je tako uvjet da
osnovane podružnice funkcioniraju u okviru naše mreže, našeg postojećeg
sustava, i baš je Zagreb trebao biti pozitivan primjer drugima, ali umjesto
da uključivanjem u naše zajedništvo potaknu one koji su sporiji ovakvom su
izolacijom i bojkotom izgleda još usporili proces.

Ako možda IO i nije prepoznao koliko bi se moglo unaprijediti našu
organizaciju pojačanom mrežom trebamo razumjeti da se radi samo o sedam
vrlo opterećenih ljudi, i baš bismo mi svi ostali zajedno trebali osjetiti
potrebu za boljim povezivanjem, a ne udaljavanjem sve do bojkotiranja.  Pa
time se ne bojkotira ni Idu ni Lea ni Marija ni bilo koga drugoga, nego sve
nas zajedno.

Hoćemo li najzad iskoristiti ovaj sastanak da sami sebi pružimo priliku,
umjesto da unaprijed startamo s negativnim stavovima i još pokušavamo
naglasiti predrasude onima koji bi mogli doći na sastanak?  Na kraju
krajeva, ne zaboravimo, ovo je vjerojatno posljednji sastanak Vijeća prije
izborne skupštine.  Ako netko želi promjene ne bi trebao izostajati kad se
promjene pripremaju.  Zbog svih nas.

Dana 13. lipnja 2012. 19:10 Miljenko Kuljiš