[smartdoctor] Re: [smartdoctor] RE: [smartdoctor] Re: PROČITAJTE ŠTO KLINIČARI PIŠU O NAMA NA STUDENTSKOM FORUMU

  • From: Zrinko Karlović <zrinko.karlovic@xxxxxxxxx>
  • To: smartdoctor@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sat, 7 Jan 2012 02:18:52 +0100

Interes tu jest bitna riječ, iako su interesi bilo kojega, pa i kliničkog
liječnika, minorni prema drugima.  Moguće je da neki kolega ima interes jer
će dobiti nekakav kongres ili nagradno putovanje za dobro ponašanje, ali to
je sve sitniš.  Pravi interes imaju oni iznad njih, uprave bolnica koriste
sustav da nepostojećim pregledima (jer može li se nazvati pregledom pitanje
jeste li dobro i upisom datuma sljedeće kontrole?) posluju pozitivno, a
čime se upravi i ravnatelju diže ugled i politički položaj; farmaceutske i
srodne im firme imaju više nego jasan interes, ali u svemu je najvažniji
interes medija koji hrane pacijente onime što žele čuti, a to je strah od
bolesti (koji odgovara uživanju u horor filmovima) i spasonosno
deus-ex-machina rješenje u vidu slavnog profesora koji ih jedini od te
bolesti može spasiti (a što odgovara dolasku konjice ili Clinta Eastwooda u
zadnjoj sceni).  U našem već odavno paranoičnom društvu takav program ne
može promašiti, a sposobni urednici televizije znaju istu temu rasporediti
na više termina kako bi što više ciljnih grupa - prilagođeno dobu dana kad
određene grupe gledaju TV - primile svoju dozu zdravstvene paranoje, čime
zadržavaju publiku i u sljedećim terminima emisija od kojih se nijedna ne
zove, a sve bi se mogle zvati "Provjerite, možda imate i ovu boleštinu!".