[smartdoctor] RE: [smartdoctor] RE: [smartdoctor] Dežurstva u OBHPu

  • From: Morena Butković <morena.butkovic@xxxxxxxxxxxx>
  • To: <smartdoctor@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 16 Sep 2014 11:36:10 +0200

Dragi moji ,  circulus vitiosus se nastavlja...

Ja uopće ne sumnjam da bi rezultati ovog pilot projekta hipotetski mogli biti
pozitivni za sustav. Naime, način rada obiteljskog liječnika sa značajno većim
kapacitetom nošenja sa teretom odgovornosti u odnosu na sve ostale kliničke
struke , mogao bi rezultirati  uštedom u sustavu i u dijagnostici i u liječenju.

Ipak neće.

Obiteljski liječnik koji ev. dežura na OHBT  neće sigurno  svoju poziciju na
OHBT dezavuirati na način da dozvoli sam nositi teret odgovornosti  već će ako
je pametan koristiti sve resurse dijagnostičke i terapijske i raditi
rutiniranim načinom rada liječnika na OHBT.

Naročito što se tamo neće susretati isključivo sa pacijentima „koje najbolje
poznaje“.

Dakle, ruku na srce,  sustav kao sustav sumnjam da može profitirati jer će se i
obiteljski liječnik kao i njegovi klinički kolege željeti „pokriti“.

Ukoliko se pak žele riješiti kadrovski problemi OHBT, rješenje je jednostavno:
ponuditi SVIM zainteresiranim  kolegama kvalitetne ugovore o radu sa
definiranom cijenom sata rada i bit će sigurno zainteresiranih. To je  Jedina
realna i ne diskriminirajuća opcija za obiteljske liječnike.

No konačno rješenje vidim ipak negdje drugdje.

U IŽ  u tijeku je rad radne grupe koja se bavi problemima OHBT. Jedinstven stav
 radne grupe u čijem sastavu su: rukovoditelj OHBT OB Pula, ravnatelj IDZ,
rukovoditeljica ŽZHMP IŽ, pročelnica za zdravstvo IŽ i ja kao predstavnik
obiteljskih liječnika,kao glavni problem izdvojili su hipertrofiranu dostupnost
uz besplatnu zdravstvenu uslugu koja se dobiva „s ulice“ za minorne zdravstvene
tegobe zbog kojih pacijneti koriste ponuđeni sistem otvorenih vrata .

Ukoliko se sustav želi urediti , rješenja su jasna.

Ukoliko se sustav želi i opet samo pokrpati , onda će se koristiti  obiteljski
liječnici kao tampon zona.

Možda će ovaj put biti donesene  mudrije odluke.

Izborima usprkos.

Lp m

P.S e da , interesantna je bila analiza koju je dostavio ŽZHMP IŽ o broju
intervencija po pojedinim ispostavama u Istri. Predlažem da HZZO i MZ
analiziraju broj usluga   unutar ŽZHMP i da to usporede sa brojem usluga koje
obiteljski  liječnici odrađuju. Kada to učine bit će im jasno koga treba
dodatno zaposliti ….

Morena Butković, dr.med.,

specijalist obiteljske medicine,

Palladiova 22, Pula,