[smartdoctor] Re: RUDAN -o eu

  • From: Zrinko Karlović <zrinko.karlovic@xxxxxxxxx>
  • To: smartdoctor@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sun, 15 Jan 2012 04:28:06 +0100

Božena, nemoj uspoređivati vrijeme naših djedova i stričeva.  I ja sam imao
rodbine koja je otišla u SAD; neki još prije prvog, drugi poslije drugog
rata (iz očito različitih razloga) i većina se dobro snašla.  Jedan koji se
posebno dobro snašao kasnije je nestao i nikad mu se nije saznala sudbina.
Neki su održavali stalne veze s domovinom, drugi se nisu nikad javili, pa
ne znamo je li im bilo predobro pa su zaboravili odakle su potekli ili im
je bilo previše loše pa ih je bilo stid priznati.  No, to je prošlost i
nije ono što sam zapravo htio reći.

Prije sto, pa i prije pedeset godina SAD, Kanada, Australija i slične
zemlje još su imale sivih zemljopisnih zona, u kojima nije bilo vlastitog
stanovništva (koliko možemo Engleze ili Francuze smatrati "vlastitim"
stanovnicima), i bilo im je dobro kad su uspjeli naći nekoga tko će tako
otići rintati.  A nekome je iz Vrgorca, sa Lastova ili iz Begovog razdolja
bilo (ekonomski) bolje i u zabiti Wyominga ili u južnoafričkom rudniku nego
doma.  No danas je sve manje tih sivih zona, vlastito stanovništvo (u koje
se pretvorilo i ono našeg porijekla i stotina drugih korijena) je dovoljno
brojno da preuzme sve osim onoga najgorega što baš nitko neće.  Pa i kod
nas, ako ćemo i uvoziti Uzbeke, Eritrejce i Paštune nećemo im davati mjesta
na Rivi, Kvatriću ili uz Rječinu, a neće im se nuditi baš ni neki gospodski
poslovi.

To ne znači da netko na početku karijere, tko je možda bio tamo i na kakvom
postdiplomskom, neće dobiti priliku na Manhattanu ili u Sidneyu, ali kad
bismo ti ili ja sad pokušali, naše "infiltriranje" kako ga zoveš
vjerojatnije bi se odnosilo na medvjede i bukve.  A toga imamo i doma, i,
pokazalo se, takvo infiltriranje ni tu najbolje ne funkcionira.

Dana 14. siječnja 2012. 19:55 Bozena Sankovic