[SKRIVA] Re: Tankar kring SFV-rapporten

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 25 May 2010 16:51:28 +0200

Sten R:
> Jag skall ta och kolla in dina filmer!
  Har nu sett dem.
  Några korta synpunkter:
  Panoptikon - kul idé, litet sf-artad. Aningen dåligt ljud och vid något
tillfälle pratar skådisarna i munnen på varandra. Manuset kunde dock utvecklas
till något mer.
  The Picnic - jag blev först konfunderad över varför en modern situation
utspelas som en s/v stumfilm. Men så dyker det upp röda stråk i det svart/vita
och det avslutas med ett bisarrt motorsågsmord med en massa "VROOM" och inser
att det är kontrasten mellan s/v och färg, mellan stumt och ljud som
eftersträvas. Men det är inte mycket till handling.
  Paparazzi Love - en minutfilm. En tjej och en fotograf inleder ett
fotorelaterat förhållande. Småkul, men kanske inte riktigt den där explosiva
twist-enden.
  Själva filmmakandet, tekniskt sett, är bra i alla filmerna. Problemet är -
som med många andra amatörfilmer - manusen. Det blir inte riktiga stories utan
mer enstaka scener som inte leder till något, eller får ett påhängt abrupt
slut. Manusbiten är underskattad!

Dela kalender. Se möjligheterna med Hotmail!
http://www.microsoft.com/sverige/windows/windowslive/thenewbusy.aspx-----