[SKRIVA] SV: Re: larssonia

  • From: "Jojac" <jojac@xxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 5 Aug 2011 22:03:20 +0200

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: skriva-bounce@xxxxxxxxxxxxx [mailto:skriva-bounce@xxxxxxxxxxxxx] För
Ahrvid Engholm
Skickat: den 5 augusti 2011 18:27
Till: skriva@xxxxxxxxxxxxx
Ämne: [SKRIVA] Re: larssonia

From: pialindestrand@xxxxxxxxxxx
meningen inte var att alla skulle bli lika utan få lika villkor att
utvecklas till sin fulla potential<<
  Men min uppfattning om denna ideologi är att man inte accepterar att
UTFALLET blir olika därför att människor är olika. Och då utfallet envist
förblir olika vill man försöka tvinga alla att vara "lika" i alla fall.

vad man skulle vilja erkänna<<
  Min uppfattning om reklam är tvärtom att sådant spelar mindre roll än man
kan tro.

> Var inte en av orsakerna till att "Blair Witch Projekt" blev så stort
  Jag tycker mig inte ha märkt att den filmen blev så stor. Den kändes mest
som en dagslända.

--Ahrvid

Jag håller med Pia: Åtminstone i vissa (de flesta, månne?) ungdomskretsar
var Blair Witch Project enormt stort.
Filmkritiker av allehanda slag uttryckte sig med storslagna ord (förutom
Nils-Petter Sundgren, förstås, eftersom filmen inte gick att beskriva med
tragiskt omständiga ordvänderier av typen "surrealistiska bakgrunder som
föranleder åskådaren att... yadda-yadda"). Jag tillhörde den skaran som inte
tyckte om filmen, men nog var det ett jäkla tjat om den under några månader,
i alla fall. Beror väl på i vilka kretsar man rör sig, eller nåt...

/Johan