[SKRIVA] Re: larssonia

  • From: pia lindestrand <pialindestrand@xxxxxxxxxxx>
  • To: skriva lista <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 5 Aug 2011 16:10:09 +0000

Jag håller naturligtvis fast vid min romantiska tolkning och hävdar att
meningen inte var att alla skulle bli lika utan få lika villkor att utvecklas
till sin fulla potential vilket inte var fallet för ett antal år sedan när
exempelvis högre utbildning var förbehållen de förmögna.
Och tyvärr en massa skräp säljer bra samtidigt som det finns utmärkta produkter
som aldrig kommer ut på marknaden ens. Jag skulle tro att reklam spelar större
roll för försäljningssiffror än vad man skulle vilja erkänna som medveten
konsument :)
För om ingen vet att något finns lär det ju inte sälja särskilt bra.

Var inte en av orsakerna till att "Blair Witch Projekt" blev så stort den
massiva marknadsföringskampanjen på nätet som den föregicks av? Man etablerade
ett varumärke s a s.