[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] Möte med ex-muslimer och Lars Vilks

  • From: "Zenzat" <zenzat@xxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 8 Jun 2010 09:38:10 +0200

Tjing!
Ahrvid skrev:
Jag uppfattar din kommentar (den var litet tvetydig) som att ståuppkomiker
driver med "kreationism".

Jag avsåg främst HBO:s Bill Maher som rent ut säger att kristna
fundamentalister är superstitious (vidskepliga)och då avser han inte bara
kreationism utan allt annat de tror på. Men även Stewart och Colbert på
Comedy Central sopar golvet med religiös vidskepelse även om jag aldrig hört
dem använda ordet. Allt detta har pågått några år nu och är något ganska
nytt och av allt att döma håller på att växa. Men samtidigt finns det en hel
massa teaparty folk med konstiga, ologiska och irrationella
vanföreställningar.
Tjång!
Bertil