[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Möte med ex-muslimer och Lars Vilks

  • From: "Zenzat" <zenzat@xxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 7 Jun 2010 21:05:36 +0200

Tjing SKRIVAfolk!
Ahrvids rapport om Vilks och fd muslimer var något av det viktigaste på
länge. Visst har man anat att fanatikserna är i minoritet och att det finns
massor med icke-troende. SOM NU TRÄDER FRAM ORGANISERADE. Jag minns för
några decennier sedan då jag jobbade i London att The Times bröt med regeln
att icke publicera anonyma insändare. De hade fått en insändare från en man
i Iran som berättade att han inte trodde det minsta på de vidskepligheter
som predikades men att han inget kunde göra för att skydda sina barn från de
blint troendes påverkan. Allt sedan jag läste den insändaren har jag anat
att det finns massor med sekulariserade muslimer. Det bådar inte gott för
alla fundamentalister. I USA råder det obehagliga förhållandet att den så
kallade kristna högern har massor med anhängare. Men i dag finns där en
massa mediapersonligheter som dessutom är stå uppkomiker som inte drar sig
för att beteckna alla galenskaper om hur människan uppkom och liknande som
vidskepligt nonsen.
För resten, Ahrvid. Var stod Din novell om killen som såg kulan i vitögat
när den kom avlossad mot honom?
Tjång
Bertil