[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] Litteraturpalatsets skrivartävling - Pris: 300 kr.

  • From: Olof Bjarnason <olof.bjarnason@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 7 Oct 2009 16:24:29 +0200

2009/10/7 Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>:
> From: torbjorn_wester@xxxxxxxxxxx
>   Jag skriver iofs mycket *nyheter* om böcker (ett arv från långvarig
> samvaro med sf/f-nyhetsjournalistik). Men jag skall se om jag kan komma på
> något originellt, analyserande, djupsinnigt om ämnet böcker... För det krävs
> ett gott uppslag, någon god idé som slår ned.

Och så är det ju också det här med *blog*; Ahrvid trivs inte riktigt
med dem ännu ;)

Fast jag hävdar iof att Ahrvid är en av de första blogskribenterna i
Sverige med sina olika maillistor genom tiderna (vars inlägg är mera
likt bloginlägg än något annat..)

Ta inte illa upp Ahrvid! Jag vill uppmuntra dig att skapa en blog!
Obs! Inga layoutkunskaper krävs. Använd t.ex. något av de inbyggda
teman som finns på wordpress.com (det är ett sådant jag använder på
min blog).

Notera också hur jag stavat till blog genom hela detta mail.

--
twitter.com/olofb
olofb.wordpress.com