[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] Förlaget censurerar Hedenhös

  • From: Rickard Berghorn <rickard.berghorn@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 20 Nov 2013 19:02:34 +0100

Jag skrev:

> Innerst inne begriper nog de allra flesta av dem att det inte är
> litteratur som skapar rasism och misogyni, utan det uppväxande barnets
> direkta miljö. Vi som växte upp på 70- och början av 80-talen hade ständigt
> denna vänsterextremistiska kulturkorruption hängande som ett damoklessvärd
> över oss;

Det slår mig att detta ger intryck av att vara en självmotsägelse, men med
"barnets direkta miljö" menar jag klass, boende, andra barn, personliga
erfarenheter och intryck av livet, möjligheter och omöjligheter att
utvecklas... Bara prat, ordmassor och censurering av text oxh litteratur
betyder föga jämfört med sociologin.