[SKRIVA] RE: [SKRIVA] RE: [SKRIVA] är inget ogogelbart?

  • From: pia lindestrand <pialindestrand@xxxxxxxxxxx>
  • To: skriva lista <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 27 Mar 2013 12:03:11 +0000

Idag hade en av lokaltidningarna i min lilla stad en Google-relaterad artikel
där man konsekvent undvikit nyordet "ogoogelbart" och skrivit om det till"som
inte går att googla". (möjligt att journalisten inte känner tillnyordet eller
tycker det är fult/fånigt/ eller för svårt för läsarna)Det är nämligen så att
ohederliga motionärer användersig av Google på sina tipsrundor och därmed
skaffar sig en fördel framföricke-googlande medmotionärer. De icke-googlande
har inkommit medklagomål och tipsrundeledningen har nu beslutat, vilket man går
ut medoffentligt idag i lokal press, att man hädanefter ska ha med frågorsom
inte går att googla. Vad säger Google om det, tro?----------Är i mitten på  den
sk facebook dystopin "Den levande" och där harmänniskorna slutat memorera det
mesta eftersom de sparar alltviktigt på sina minnesbankar, även privata
konversationer som en delinte kan minnas om de glömt spara eller raderat.
Undrar man över någothur ett utdött djur kan ha sett ut t exdyker Wikipedia upp
i skallen automatiskt (inte Google!)De gamla grekerna lär ha trott (en del av
dem) att skrivkonstenskulle göra människorna dummare eftersom ingen skulle
behövalära sig saker utantill längre utan slå upp det i någon skriftrulle.Så de
hade lite moralpanikattacker redan då.- "ogoogelbart" känns lite tungrott i
munnen så undrar om detfår någon spridning. ser först nu att jag skrivit
ogogelbart på ämnesraden...undrar om det bara är folk som inte använder
Google(eller internet övht)så mycket, som uttalar det "goggel".