[SKRIVA] RE: [SKRIVA] RE: [SKRIVA] Fantastiknovelltävlingen: första resultatutlysandet!

  • From: Torbjörn Wester <torbjorn_wester@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 5 Oct 2009 22:18:45 +0200

From: ahrvid@xxxxxxxxxxx
To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
Subject: [SKRIVA] RE: [SKRIVA] Fantastiknovelltävlingen: första
resultatutlysandet!
Date: Mon, 5 Oct 2009 20:12:20 +0200

From: sten.rosendahl@xxxxxxxxx
>Precis som för ICAKurirens tävling så efterlyser jag att man publicerar hela

> finalistfältet, som uppmuntran för vidare tävlan...

  Nej. Och skälen är två:

  1) Så länge nuv system med en finalomgång funnits har inte något finalfält
offentliggjorts.

  2) Jag tror tvärtom att det kan fungera motsatsen till uppmuntrande! Saken är
ju den att av 101 bidrag gick 25 till final. 75% av alla gick inte till final.
De som blir deppade av att de inte gick till final är långt fler. Genom att
inte ha listor på vilka som gick eller inte gick till final, slipper man peka
finger ("Aj! Du gick inte till final!", "Wow! Du gick till final!", osv).

--Ahrvid

Ps. I någon mån tror jag var och en själv kan "känna på sig" om man var bland
de 25 finalisterna. Om man själv ärligt känner på sig att den här novellen var
riktigt, riktigt bra...ja, då är chansen mycket stor att det också var en
finalist!

Det är i och för sig förståndigt.
Men vad sägs om följande kompromiss: Om en person verkligen vill veta om
han/hon gick till final så kan de e-posta dig privat och fråga detta?
Mvh.Torbjörn
Hitta kärleken nu i vår!
http://dejting.se.msn.com/channel/index.aspx?trackingid=1002952