[SKRIVA] Kort Sunkit-rapport

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>, <sverifandom@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 5 Oct 2009 22:47:27 +0200

Jag har inte skrivit Sunkit-rapporter på ett tag, och jag skall inte bli
långrandig nu för jag var inte på Sunkit alltför länge ikväll. Men några ord
med tanke på att det är möjligt att Sunkit (och ev hörs jag i någon
intervjureplik) tydligen skall vara med i Radio Rix FM, så tidigt som 07.10.
Den som är uppe då (tveksamt om undertecknad är det) får gärna om möjligt spela
in!
  Den som vill lyssna via nätet kan hitta Radio RixFM som webradio på
http://www.rixfm.com (där finns också "radioklipp" och har vi tur blir
Sunkit-inslaget något som läggs ut som ett klipp).

Det var ovanligt litet folk när jag stövlade in, och Stofile Martin skulle inte
vara där hade jag fått veta (han skulle förbereda sin tjeckiska sf-filmafton;
Kulturhuset, tisdag 17). Trampe var dock på plats, och hans bekantinnan Kia
(har jag för mig hon skriver det). Ett par andra bekanta ansikten var Nicklas
Jönsson (of Thore-låt-fame) som demonstrerade ett par kaleidioskopglasögon och
Jaan. Annars var det ganska tomt på De Vanliga Misstänkta. En kille från Thor
Modéen-sällskapet sålde Modéen-kalendern för 2010. Alltid nå't.

  Och som man hängde där mot disken kom en reporter från Radio Rix FM. Trampe
hade han redan avverkat, så han gick på kvällens DJ Ny-Magnus, allt medan jag
och Trampe i bakgrunden avhandlade den i sf-kretsar kände illustre hr B som en
gång felaktigt utpekades som "falsk obducent". Sedan trampade Rix-mannen över
till mig, av alla. Jag har iofs hängt på Sunkit i något decennium, men är väl
inte så intressant. I alla fall fick jag svara på ett par frågor om vad jag
väntade mig höra för musik (bl a Mustaschen, Sidovagnsmotorcykel, Thore Skogis
och Johnny Bodé) och om Sunkit var ett "bra raggningsställe". På det senare
sade jag att det nog var det, men undertecknad var mest där för att höra
musiken. Här korsar inga orena tankar bron - såvida de inte kommer från hr Bodé.

När jag gick relativt tidigt - jag var ovanligt trött och hängig - hade stället
hunnit fyllas upp ganska rejält.

  Jag drar mig hemåt i den mörka natten medan Thore i bakgrunden upplyser oss
om att...

"Jag springer hos en flicka och låtsas vara kär

hon jobbar ju hos Petterssons och hembiträde är

Och varje kväll på stegen till fönstret går min tur

Hon tror att det är hon som drar men jag är en filur!

Jag fikar efter kaffe

med smörgåsar och bullar till

men gifta mig med henne jag aldrig, aldrig vill"

--Ahrvid

Ps. Denna låt kan också avlyssas via

http://www.youtube.com/watch?v=l-TUmElD8CU

Windows Live: Make it easier for your friends to see what you’re up to on
Facebook.
http://www.microsoft.com/middleeast/windows/windowslive/see-it-in-action/social-network-basics.aspx?ocid=PID23461::T:WLMTAGL:ON:WL:en-xm:SI_SB_2:092009